1. Hoe gaat online bestellen in de VPRO Winkel?

Een cover aanschaffen in de VPRO Winkel gaat veilig en zeer eenvoudig in een paar stappen. Klik in de linker bovenhoek op ‘covers’ om alle covers te zien. Maak hieruit en keuze. U kunt ervoor kiezen om te bestellen met of zonder een account. Wilt u, als u VPRO lid bent, korting op de verzendkosten krijgen dan heeft u een account nodig. Klik hiervoor op "Inloggen" en vervolgens op "Account aanmaken". Hierna kunt u uw gegevens invullen en een wachtwoord kiezen. Als u succesvol bent geregistreerd kunt u bestellen in de VPRO Winkel. U krijgt een email toegezonden met daarin uw gegevens. Mocht u deze email kwijt zijn dan kunt u altijd uw wachtwoord laten toezenden. Gebruik hiervoor de knop "wachtwoord vergeten".

U kunt nu een cover in uw winkelwagen plaatsen door bij de gewenste cover op de knop "in winkelwagen" te klikken. In uw winkelwagen kunt u de aantallen aanpassen en eventuele kortingscodes invullen. Uiteraard kunt u verder gaan met winkelen als u meerdere artikelen wilt bestellen om daarna naar uw winkelwagen te gaan via de knop "Mijn winkelwagen".

Bestellen: Vanuit uw winkelwagen klikt u op "Ga door naar afrekenen".

Stap 1: Betaalgegevens. Kies een factuuradres of voer een nieuw adres in. Selecteer hierna of de bestelling naar dit adres verzonden moet worden of naar een ander adres.

Stap 2: Verzendgegevens. Als u in stap in heeft aangegeven de bestelling naar een ander adres dan het factuuradres te willen versturen dan kunt u dit adres nu ingeven.

stap 3: Controleer de gegevens van uw bestelling en klik vervolgens op "Plaats bestelling" om verder te gaan.

Afrekenen: U kunt nu in het betaalscherm aangeven op welke manier u wilt betalen. Als u de betaling heeft afgerond zult u terugkeren in de VPRO webwinkel en zal uw bestelling door de VPRO verwerkt worden.

2. Van welke betaalwijzen kan ik gebruik maken?

Betalingen van uw bestelling worden verwerkt door het bedrijf Multisafepay dat gespecialiseerd is in het veilig en correct afhandelen van uw betaling. U kunt in de VPRO Winkel via een van de volgende betaalmethoden afrekenen.

Via Creditcard (Visa of MasterCard). U kunt uw creditcardgegevens via een beveiligde procedure veilig invoeren waarna de VPRO zorgdraagt voor uw bestelling.

Via iDEAL. Als u beschikt over een betaalrekening via internet kunt u hiermee betalen. Door het aangeven van iDEAL komt u in uw eigen vertrouwde internet betaalomgeving. Hier kunt u de betaalopdracht op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank versturen. De VPRO draagt vervolgens zorg voor het uitvoeren van uw bestelling. Deze betaalmethode is alleen beschikbaar voor bestellingen binnen Nederland.

Via een (bank-)Overschrijving. Wanneer u voor deze optie kiest kunt u het totaalbedrag overmaken op het doorgegeven rekeningnummer onder vermelding van een specifiek kenmerk. Deze gegevens verschijnen eenmalig op uw scherm na het kiezen van deze betaalmethode en zullen daarnaast per email aan u verzonden worden. Let u er wel op dat u het exacte bedrag overmaakt binnen de aangegeven periode anders zal uw order vertraging oplopen. De VPRO handelt vervolgens uw bestelling verder af. Deze betaalmethode is alleen beschikbaar voor bestellingen binnen Nederland.

Via Mister Cash. Voor eenvoudig betalen van bestellingen vanuit Belgie kunt u gebruik maken van Mister Cash.

3. Hoe is de prijs samengesteld?

De prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. Vermelde prijzen zijn onder voorbehoud. De VPRO is niet verantwoordelijk voor druk- en zetfouten op de site, in nieuwsbrieven of in andere communicatie-uitingen. Aan onrechtmatige prijsinformatie of overige informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

U betaalt verzendkosten die gebaseerd zijn op het formaat van het bestelde artikel. Het artikel past niet door de brievenbus en de postbode moet aanbellen om uw bestelling te overhandigen. De verzendkosten bedragen daarom € 6,25.  Verzendkosten naar het buitenland worden berekend en weergegeven tijdens het betaalproces.

Als VPRO lid betaalt u zelfs geen enkele verzendkosten. Om hiervan gebruik te maken dient u uw VPRO relatienummer op te geven. Dit kunt u doen onder "Mijn account" na inloggen.

4. Hoe en wanneer wordt een bestelling verzonden?

Nadat uw bestelling geplaatst en afgerekend is wordt de poster gedrukt, gecontroleerd en in de verzendkoker geplaatst. Binnen 3-4 werkdagen wordt de poster geleverd via PostNL.

Levertijden

Gidscovers worden speciaal op bestelling gedrukt en kennen daardoor een levertijd van 3-4 werkdagen. Wanneer u gekozen heeft voor een betaling via een bankoverschrijving dan is de levertijd iets langer vanwege de verwerking van de overschrijving. Hier gaan enige werkdagen overheen.

Verzending naar het buitenland

Leveringen naar het buitenland zullen langer in beslag nemen dan leveringen binnen Nederland en zijn afhankelijk van het land waar de bestelling naar verzonden wordt. Als u buiten de EU woont dan kunnen eventuele invoer- of douanerechten worden berekend als uw bestelling in het land van bestemming aankomt. Deze kosten dienen door de klant zelf te worden verrekend en zijn niet in onze prijs inbegrepen. De hoogte van dit bedrag wordt berekend door de douane van het land waar de bestelling bezorgd wordt. Indien u wilt weten in hoeverre u deze rechten moet betalen, dient u contact op te nemen met de douane van het betreffende land.

Gemelde levertijden zijn indicaties. Er kunnen geen rechten aan ontleend worden.

5. Wat te doen als mijn bestelling te laat is?

Als u de bestelling niet binnen de indicatieve levertijd ontvangen heeft, kunt u het beste contact opnemen met VPRO Publieksservice. Houd het ordernummer bij de hand. Contact opnemen kan per email winkel@vpro.nl of telefonisch 088 2058 888.  Levering aan een adres buiten Nederland en/of buiten Europa duurt gemiddeld vijf tot tien werkdagen langer dan een levering binnen Nederland.

6. Kan een bestelling geannuleerd, gewijzigd of geretourneerd worden?

Uw bestelde Gidscover wordt speciaal voor u gemaakt en kan daardoor niet geretourneerd of geruild worden.

7. Wat te doen als ik een klacht heb over het ontvangen artikel?

Hoewel er aan de productie en verzending van elk artikel de grootst mogelijke zorg wordt besteed, kan het voorkomen dat er toch iets mis is. In zo'n geval kunt u contact opnemen met VPRO Publieksservice winkel@vpro.nl

8. Kan ik een factuur krijgen?

U kunt een factuur aanvragen door een email met uw ordernummer te sturen naar VPRO Publieksservice (winkel@vpro.nl )

9. Wat doet de VPRO met uw klantgegevens?

De VPRO gaat met de grootste zorg om met uw persoonsgegevens en uiteraard worden deze te allen tijde vertrouwelijk behandeld. Uw gegevens worden niet ter beschikking van derden gesteld.

10. Hoe wijzig ik mijn klantgegevens?

U kunt de door u verstrekte gegevens aanpassen door, na in te loggen op de Winkelsite, onder "Mijn account" uw gegevens aan te passen.

11. Wat te doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Bent u uw wachtwoord vergeten dan kunt u altijd uw wachtwoord opnieuw laten toezenden. Gebruik hiervoor de knop "wachtwoord vergeten" onder "Inloggen". U krijgt dan instructies hoe u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

12. Hoe word ik lid van de VPRO en of abonnee op de VPRO Gids?

U kunt abonnee en of lid worden van de VPRO. Door lid te worden steunt u ons waardoor we bijzondere programma's kunnen blijven maken. Om de band nog inniger te maken krijgt u van ons exclusieve extra's zoals geen verzendkosten bij bestellingen in de VPRO Winkel en nog veel meer. Word nu lid

U kunt abonnee worden op de digitale en/of papieren VPRO Gids. Bekijk hier onze verschillende abonnementen: Word nu abonnee

13. Hoe bestel ik Cd's of Dvd's van VPRO Radio en Televisieprogramma's?

Helaas bieden wij deze service niet meer zelf aan. Graag verwijzen wij u door naar Beeld & Geluid voor uw verzoek. klantenservice@beeldengeluid.nl // 035 677 5555