• Voor 22 uur besteld, volgende dag in huis
  • Leden betalen geen verzendkosten
  • Makkelijk en veilig betalen

1. Hoe gaat online bestellen in de VPRO Winkel?

Een artikel zoeken

Om een artikel snel te vinden vult u de naam in het zoekscherm rechts boven: "zoek in de winkel". Op de Etalage pagina staan de nieuwste speciaal geselecteerde VPRO artikelen overzichtelijk weergegeven. U kunt kiezen voor een productgroep zoals DVD , CD of Boek in het horizontale hoofdmenu. Vervolgens verfijnt u uw zoektocht door verder te klikken op de categorieën aan de linkerzijde als programmanaam of genre of combinaties van deze categorieën

Winkelwagen

Iets moois aanschaffen in de VPRO Winkel gaat veilig en zeer eenvoudig in een paar stappen: U kunt ervoor kiezen om te bestellen zonder of met een account aan te maken. Wilt u als u VPRO lid bent korting op de verzendkosten krijgen dan heeft u een account nodig. Klik hiervoor op "Inloggen" en vervolgens op "Account aanmaken". Hierna kunt u uw gegevens invullen en een wachtwoord kiezen. Als u succesvol bent geregistreerd kunt u bestellen in de VPRO Winkel. U krijgt een email toegezonden met daarin uw gegevens. Mocht u deze email kwijt zijn dan kunt u altijd uw wachtwoord laten toezenden. Gebruik hiervoor de knop "wachtwoord vergeten".

U kunt nu een artikel in uw winkelwagen plaatsen door bij het gewenste artikel op de knop "in winkelwagen" te klikken. In uw winkelwagen kunt u de aantallen aanpassen en eventuele kortingscodes invullen. Uiteraard kunt u verder gaan met winkelen als u meerdere artikelen wilt bestellen om daarna naar uw winkelwagen te gaan via de knop "Mijn winkelwagen".

Bestellen: Vanuit uw winkelwagen klikt u op "Ga door naar afrekenen".

Stap 1: Betaalgegevens. Kies een factuuradres of voer een nieuw adres in. Selecteer hierna of de bestelling naar dit adres verzonden moet worden of naar een ander adres.

Stap 2: Verzendgegevens. Als u in stap in heeft aangegeven de bestelling naar een ander adres dan het factuuradres te willen versturen dan kunt u dit adres nu ingeven.

stap 3: Controleer de gegevens van uw bestelling en klik vervolgens op "Plaats bestelling" om verder te gaan.

Afrekenen: U kunt nu in het betaalscherm aangeven op welke manier u wilt betalen. Als u de betaling heeft afgerond zult u terugkeren in de VPRO webwinkel en zal uw bestelling door de VPRO verwerkt worden.

2. Van welke betaalwijzen kan ik gebruik maken?

Betalingen van uw bestelling worden verwerkt door het bedrijf Multisafepay dat gespecialiseerd is in het veilig en correct afhandelen van uw betaling. U kunt in de VPRO Winkel via een van de volgende betaalmethoden afrekenen.

Via Creditcard (Visa of MasterCard). U kunt uw creditcardgegevens via een beveiligde procedure veilig invoeren waarna de VPRO zorgdraagt voor uw bestelling.

Via iDEAL. Als u beschikt over een betaalrekening via internet kunt u hiermee betalen. Door het aangeven van iDEAL komt u in uw eigen vertrouwde internet betaalomgeving. Hier kunt u de betaalopdracht op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank versturen. De VPRO draagt vervolgens zorg voor het uitvoeren van uw bestelling. Deze betaalmethode is alleen beschikbaar voor bestellingen binnen Nederland.

Via een (bank-)Overschrijving. Wanneer u voor deze optie kiest kunt u het totaalbedrag overmaken op het doorgegeven rekeningnummer onder vermelding van een specifiek kenmerk. Deze gegevens verschijnen eenmalig op uw scherm na het kiezen van deze betaalmethode en zullen daarnaast per email aan u verzonden worden. Let u er wel op dat u het exacte bedrag overmaakt binnen de aangegeven periode anders zal uw order vertraging oplopen. De VPRO handelt vervolgens uw bestelling verder af. Deze betaalmethode is alleen beschikbaar voor bestellingen binnen Nederland.

Via Mister Cash. Voor eenvoudig betalen van bestellingen vanuit Belgie kunt u gebruik maken van Mister Cash.

3. Hoe is de prijs samengesteld?

De prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. Vermelde prijzen zijn onder voorbehoud. De VPRO is niet verantwoordelijk voor druk- en zetfouten op de site, in nieuwsbrieven of in andere communicatie-uitingen. Aan onrechtmatige prijsinformatie of overige informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

U betaalt verzendkosten die gebaseerd zijn op het formaat van het bestelde artikel. Past het artikel door de brievenbus dan bedragen de verzendkosten € 2,75.  Past het artikel niet door de brievenbus en moet de postbode aanbellen voor uw bestelling dan bedragen de verzendkosten € 6,25. De daadwerkelijke verzendkosten voor uw bestelling worden weerggeven tijdens het afrekenen van uw bestelling. Als VPRO lid betaalt u zelfs geen enkele verzendkosten! Om hiervan gebruik te maken dient u uw VPRO relatienummer op te geven. Dit kunt u doen onder "Mijn account" na inloggen.

4. Hoe en wanneer wordt een bestelling verzonden?

Nadat uw bestelling geplaatst en afgerekend is krijgt u per email een foto door van uw echte winkelwagen die door onze medewerkers op dat moment voor u wordt ingepakt. Onze bestellingen worden bezorgd door TNT post/ Selectvracht.Als uw bestelling verzonden is krijgt u van ons een email met deze bevestiging. Past de zending niet door de brievenbus dan zal deze email ook een track & trace code bevatten.

Levertijden

De levertijd van uw bestelling is afhankelijk van de gekozen betaalmethode.

Wanneer u gekozen heeft voor betaling via Ideal, Credit Card of Mister Cash en het artikel is op voorraad dan heeft u de bestelling die geplaatst is voor 22.00 uur (in de regel) de volgende dag al in huis.

Wanneer u gekozen heeft voor een betaling via een bankoverschrijving dan is de levertijd iets langer vanwege de verwerking van de overschrijving. Hier gaan enige werkdagen overheen.  

Bestelt u meerdere artikelen dan is de levertijd van de bestelling afhankelijk van het artikel met de langste levertijd. Dit omdat alle artikelen indien mogelijk, in een keer worden verzonden.

Verzending naar het buitenland

Leveringen naar het buitenland zullen langer in beslag nemen dan leveringen binnen Nederland en zijn afhankelijk van het land waar de bestelling naar verzonden wordt. Als u buiten de EU woont dan kunnen eventuele invoer- of douanerechten worden berekend als uw bestelling in het land van bestemming aankomt. Deze kosten dienen door de klant zelf te worden verrekend en zijn niet in onze prijs inbegrepen. De hoogte van dit bedrag wordt berekend door de douane van het land waar de bestelling bezorgd wordt. Indien u wilt weten in hoeverre u deze rechten moet betalen, dient u contact op te nemen met de douane van het betreffende land.

Gemelde levertijden zijn indicaties. Er kunnen geen rechten aan ontleend worden.

5. Wat te doen als mijn bestelling te laat is?

Als u de bestelling niet binnen de indicatieve levertijd ontvangen heeft, kunt u het beste contact opnemen met de medewerkers van de VPRO Winkel. Houd het ordernummer bij de hand. Contact opnemen kan per email winkel@vpro.nl of telefonisch 030-2271055.  Levering aan een adres buiten Nederland en/of buiten Europa duurt gemiddeld vijf tot tien werkdagen langer dan een levering binnen Nederland.

6. Hoeveel bedragen de verzendkosten?

U betaalt verzendkosten die gebaseerd zijn op het formaat van het bestelde artikel. Past het artikel door de brievenbus dan bedragen de verzendkosten € 2,75.  Past het artikel niet door de brievenbus en moet de postbode aanbellen voor uw bestelling dan bedragen de verzendkosten € 6,25. De daadwerkelijke verzendkosten voor uw bestelling worden weerggeven tijdens het afrekenen van uw bestelling. Als VPRO lid betaalt u voor bestellingen binnen Nederland geen verzendkosten! Om hiervan gebruik te maken dient u uw VPRO relatienummer op te geven. Dit kunt u doen onder "Mijn account" na inloggen. Bent u lid-abonnee op de VPRO Gids, dan kunt u uw relatienummer vinden in het adresblokje op de achterzijde van de gids. Indien u geen gids heeft, dan kunt u deze aanvragen via de optie "Relatienummer aanvragen" tijdens het bestellen. Na invullen van uw gegevens ontvangt u uw VPRO-relatienummer in de regel binnen 1 werkdag op uw emailadres.

Verzendkosten naar het buitenland worden berekend en weergegeven tijdens het betaalproces.

7. Kan een bestelling geannuleerd of gewijzigd worden?

U kunt bij annuleren of wijzigen van uw bestelling contact opnemen met de medewerkers van de VPRO Winkel zolang de bestelling nog niet door ons is verstuurd. Houd het ordernummer bij de hand. Contact opnemen kan per email winkel@vpro.nl of telefonisch 030-2271055.

8. Wat te doen als ik een klacht heb over het ontvangen artikel?

Hoewel er aan de productie en verzending van elk artikel de grootst mogelijke zorg wordt besteed, kan het voorkomen dat er toch iets mis is. In zo'n geval kunt u het artikel kosteloos retourneren via ons antwoordnummer. Op de pakbon vindt u een sticker met het retouradres dat u kunt gebruiken voor de verzending. Geef ook de reden aan op de pakbon waarom het artikel wordt retourgezonden. Het retouradres is:

VPRO Winkel

Antwoordnummer 2591

3430 VB Nieuwegein

Wanneer u het artikel heeft besteld vanuit het buitenland dan dient u eerst contact met de VPRO winkel op te nemen via winkel@vpro.nl omdat het niet mogelijk is om een artikel vanuit het buitenland naar een antwoordnummer in Nederland te sturen.

9. Kan ik mijn bestelling retourneren?

Indien u het artikel om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het artikel binnen 30 dagen na ontvangst in de originele, ongeopende verpakking te retourneren. De VPRO zal de prijs na ontvangst van het artikel inclusief verzendkosten terugstorten via de door u gekozen betaalwijze. Stuur het artikel retour in een deugdelijke verpakking Op de pakbon vindt u een sticker met het retouradres dat u kunt gebruiken voor de verzending. Geef ook de reden aan op de pakbon waarom het artikel wordt retourgezonden. Het retouradres is:

VPRO Winkel

Antwoordnummer 2591

3430 VB Nieuwegein

Wilt u een bestelling uit het buitenland retourneren, neem dan altijd eerst contact met ons op via winkel@vpro.nl onder vermelding van uw ordernummer.

10. Kan ik een factuur krijgen?

U kunt een factuur aanvragen door een email met uw ordernummer te sturen naar VPRO Winkel (winkel@vpro.nl )

11. Wat doet de VPRO met uw klantgegevens?

De VPRO Winkel gaat met de grootste zorg om met uw persoonsgegevens en uiteraard worden deze te allen tijde vertrouwelijk behandeld. Uw gegevens worden niet ter beschikking van derden gesteld.

12. Hoe wijzig ik mijn klantgegevens?

U kunt de door u verstrekte gegevens aanpassen door, na in te loggen op de Winkelsite, onder "Mijn account" uw gegevens aan te passen.

13. Wat te doen als ik mijn wachtwoord vergeten bent?

Bent u uw wachtwoord vergeten dan kunt u altijd uw wachtwoord opnieuw laten toezenden. Gebruik hiervoor de knop "wachtwoord vergeten" onder "Inloggen". U krijgt dan instructies hoe u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

14. Hoe word ik lid van de VPRO en of abonnee op de VPRO Gids?

 U kunt abonnee en of lid worden van de VPRO. Door lid te worden steunt u ons waardoor we bijzondere programma's kunnen blijven maken. Om de band nog inniger te maken krijgt u van ons exclusieve extra's zoals geen verzendkosten bij bestellingen in de VPRO Winkel en nog veel meer.

15. Hoe schrijf ik mij in voor de VPRO Winkel Nieuwsbrief?

U kunt op de hoogte blijven van (nieuwe) uitgaven of actuele aanbiedingen van de VPRO Winkel door u in te schrijven voor de gratis nieuwsbrief. Dit kunt u doen door te klikken op de knop "nieuwsbrief" rechtsboven in het menu.

16. Hoe bestel ik Cd's of Dvd's van VPRO Radio en Televisieprogramma's?

Helaas bieden wij deze service niet meer zelf aan. Graag verwijzen wij u door naar Beeld & Geluid voor uw verzoek. klantenservice@beeldengeluid.nl // 035 677 8035

17. Wat zijn de algemene leveringsvoorwaarden?

Wilt u voor u artikelen bestelt in de VPRO Winkel eerst de leveringsvoorwaarden doorlezen? Kijk dan hier voor onze Algemene leveringsvoorwaarden.